بعد از گذشت یک سال از شیوع کرونا هنوز دارویی برای درمان این بیماری ساخته نشده و چشم امید همه مردم به واکسیناسیون همگانی برای پایان دادن به این پاندمی مرگبار است. با این وجود جهش‌هایی در ویروس کرونا که این روزها از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد نگرانی هایی را در خصوص کارایی واکسن ایجاد کرده است و علاوه بر آن، سویه‌های جهش یافته با قدرت بالاتر در سرایت، هر روز افراد بیشتری را در جهان مبتلا کرده و به کام مرگ می‌کشد. در همین رابطه توصیه‌های زیر را تا زمان واکسیناسیون سراسری برای جلوگیری از ابتلا به انواع جدید ویروس کرونا جدی بگیرید.

دو ماسک روی هم بزنید
برای جلوگیری از ابتلا به کرونای جدید در بیرون از خانه، استفاده از دو ماسک موثرتر است. به گفته متخصصان استفاده از لایه‌های متعدد ماسک شما را در برابر ابتلا به کرونا ایمن تر نگه می‌دارد.

حتی اگر ماسک دارید، فاصله را رعایت کنید
اگرچه استفاده از ماسک برای مقابله با ابتلا در همه جای دنیا ضروری است اما این بدان معنا نیست که با ماسک زدن شما ایمن هستید. مطالعات انجام شده، نشان داده است که افرادی که ماسک می‌زدند ولی فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کردند، در مقایسه با افرادی که ماسک نمی زدند اما ارتباط اجتماعی کمتری داشتند بیشتر مبتلا به کوید۱۹ شدند.

در ماشین پنجره‌هارا پایین بکشید
اگر با شخصی خارج از خانه خود سوار ماشین هستید باید برای تقویت جریان هوا همه پنجره ها را پایین بکشید. ممکن است با توجه به سرمای هوا این توصیه برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نباشد اما در چنین موقعیتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، ضروری است.

مرتب دست‌های خود را بشویید

ممکن است تصور کنید این حرف در این یک سال به اندازه کافی تکرار شده است و مردم حتما این مورد را رعایت می‌کنند اما باید گفت که تحقیقات نشان داده است که ۲۹.۴ درصد مردم فراموش می‌کنند که قبل از غذا خوردن در رستوران دست های خود را بشویند. ۸/۲۸ درصد آنها را بعد از سرفه، عطسه و ۲۵.۶ درصد آنها را قبل از غذا خوردن در خانه دست‌های خود را نمی‌شویند که نقش مهمی را در انتقال و ابتلا به کوید۱۹ ایفا می‌کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *