فارس نوشت: مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: از اول اسفند چاپ دفترچه تامین اجتماعی متوقف می‌شود، از این تاریخ به بعد پزشک می‌تواند در سرنسخه مطب خود با درج کد ملی بیمار دارو نوشته تا بیمار در داروخانه و مراکز پاراکلینکی خدمات دریافت ‌کند.

میثم حجتی‌پور امروز اظهار داشت: چاپ دفترچه تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه متوقف و از این تاریخ ارائه خدمات در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی درمان با ارائه کارت ملی، شناسنامه و جلد دفترچه درمانی میسر خواهد بود.

وی با اشاره به توسعه روند درمان الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی، ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۲ سال از اجرای طرح نسخ الکترونیکی تعبیه شده در سایت تامین اجتماعی می‌گذرد، سایر پزشکان هم باید به سمتی بروند که از سامانه‌ نسخه الکترونیکی بهره‌مند شوند؛ ثبت سوابق پزشکی و شناسایی بیماران از مزایای ثبت نسخه بصورت الکترونیکی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه افزود: دفترچه‌ای بیمه‌ای که برگه دارند کمافی سابق معتبر هستند و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به پزشک، خدمات درمانی دریافت کنند.

حجتی‌پور ادامه داد: بیمه شدگانی که برگه دفترچه یا اعتبار آن به پایان رسیده قبل از مراجعه به پزشک بامراجعه به سایت medical.tamin.ir ویا شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند و استعلام استحقاق درمان خود را بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر استحقاق به درمان باشند یعنی با مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کارت ملی مجاز به استفاده از خدمات درمانی هستند.

حجتی‌پور ادامه داد: نوزادان تا یک ماه با ارائه کدملی مادر می‌توانند خدمات بگیرند و همچنین برای کسانی که هنوز کارت ملی ندارند، ارائه شناسنامه برای دریافت خدمات کافی است.

وی در خصوص بیمه‌های تکمیلی نیز، گفت: طی مکاتباتی این موضوع را با بیمه‌های تکمیلی حل و فصل کرده‌ایم، فرایند الکترونیک به گونه‌ای تعریف شده که همه بیمه‌ها می‌توانند استفاده کنند.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای هم به خدمات پارکلینکی داشت و افزود: این یکی از مزایای طرح است تاریخ ارائه خدمات در سیستم ثبت می‌شود و بیمه شده با ارائه کد ملی می‌تواند از خدمات استفاده کند.

وی افزود:  از اول اسفند، پزشک می‌تواند در سرنسخه مطب خود با درج کد ملی بیمار دارو نوشته تا بیمار در داروخانه و مراکز پاراکلینکی خدمات دریافت ‌کند.

حجتی‌پور در پایان، خاطرنشان کرد: اگر پزشک طرف قرارداد نبود، بیمه شده با ارائه کارت ملی می‌تواند خدمات را با سرنسخه پزشک دریافت کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *